OS DEJO LA LETRA PRIMERO EN CASTELLANO Y DESPUÉS EN MI IDIOMA, EL CATALÁN-VALENCIANO DE ESTA BELLA CANCIÓN DE UNO DE LOS MÁS ENTRAÑABLES E IMPORTANTES CANTAUTORES QUE HA DADO “EL PAÍS VALENCIÁ”, EN CONCRETO MI CIUDAD; ALCOI.

Todo bien sencillo y bien alegre.ovidimroig
Me creeréis muerto pero no habré muerto,
¡Haré vacaciones!
El color negro que tanto estimo vendrá conmigo
Pues suelo ser de negros.
Bebed coñac, vino, cazalla y si llega el presupuesto
Bebed buen “Whisky”
Rápidamente prendedme fuego,
Soy Valenciano…
Si no es molestia para los amigos
En una caja de cartón meted
El polvo de un servidor, y el mejor libro
De poemas de aquel poeta que creáis.
Es para ir pasando el momento amablemente,
Y al mismo tiempo aprender, vivir, conocer cosas y más cosas para próxima canción a hacer.
Llevadme a Alcoy que es mi pueblo y allí donde empieza el “Barranc del cinc” cerca de un romero, a su lado dejadme allí.
Así tendré un buen aroma y también cerca del riachuelo así por las noches con el silencio vendrá la música.
Mirad también de fomentar las meriendas a la montaña,
Así por fin se acercarán al romero dulces jovencitas y despintando como quien no quiere alzaré los ojos y entrando por los pies llegará hasta su corazón.
Nada de adiós ni de recuerdos,
¡voy de vacaciones!
Cualquier día impensado os volveré a molestar con las últimas cancioncitas.
Puede ser que de entrada os extrañéis bien por el físico o por la voz.
Pero seré otra vez yo, pues como el maestro Maragall también creo yo, en la resurrección de la carne.
Seré más joven y volveré a querer a cada instante.
¡Ay las niñas!,¡ay las mujercitas!,¡ay que joyas!
Y si por caso (yo no lo creo) todavía dura la vida dura, pues otra vez de parte de los buenos hasta la muerte.
Seguramente como siempre pasa  nos dirán que somos malos,que somos malosssss.

De parte de los buenos hasta la muerte. Pero entonces no me moriré.
Haré vacaciones…
OVIDI MONTLLOR.

Les meves vacances
(Ovidi Montllor – Toti Soler)aalcoi

Tot ben senzill i ben alegre.
Em creureu mort. Jo no hauré mort.
Faré vacances!
El color negre que tant m’estime, se’n vindrà amb mi.
Jo sol de negre!
Beveu conyac, i vi i caçalla.I si m’arriba el pressupost beveu bon “whisky”.
Ràpidament,em boteu foc.
Sóc valencià!
Si no és molèstia per als amics, amb una capsa de cartó, fiqueu la pols d’un servidor,
i el millor llibre de poemes d’aquell poeta que creieu.
Es per anar passant l’estona amablement.
I al mateix temps, aprendre, viure, conèixer coses per a la propera cançó a fer.
Porteu-me a Alcoi, que és el meu poble I allà on comença el “Barranc del Cinc”,
prop d’un romer, al seu costat, deixeu-me ja.
Així tindré l’aroma bo. I a prop també del rierol.
Així a les nits, amb la quietud vindrà la música.
Mireu també de fomentar els berenars a la muntanya.
Així per fi, s’aproparan al romaní dolces xicones.
I despistant, com qui no vol, alçaré els ulls i entrant pel peus arribaré fins al seu cor.
Res d’adéus ni de records.
Vaig de vacances!
Qualsevol dia impensat, us tornaré a emprenyar amb les darreres cançonetes.
Potser d’entrada us estranyeu, bé pel físic o la veu.
Però seré altre cop jo. Doncs com el mestre Maragall, també crec jo amb la resurrecció, de la carn.
Seré més jove i tornaré a estimar a cada instant.
Ai les xiquetes! Ai les donetes! Ai quines joies!
I si per cas, jo no crec pas, encara dura la vida dura, doncs altre cop de part dels bons, fins a la mort!
Però llavors, no em moriré:
faré vacances.

Responder

